Sunday, May 22, 2011

Tanah Runtuh Di Hulu Langat

Entry ini aku tujukan khas buat mangsa-mangsa tanah runtuh di Rumah Anak Yatim Al-Takwa FELCRA Semungkis, di Hulu Langat ..first dengar berita ni memang seriously sentap..korang bayangkan kanak-kanak semuda 7 tahun tertimbus kat tanah merah yang basah..kita yang dewasa ni susah nak lepaskan diri apalagi mereka kan? ada lagi yang menyanyat hati aku di mana ada salah seorang mangsa tu bakal mendaftar diri untuk jurusan medic ker matrikulasi perubatan something like that la..but tuhan lagi sayangkan dia.. overall aku tgk berita tadi semua mangsa dah dijumpai..dilaporkan seramai 9 orang cedera dan 16 orang yang meninggal dunia..mangsa-mangsa yang maut dikebumikan di tanah perkuburan di Hulu Kelang, Lembah Pantai, Temerloh dan Kelantan..Setakat ni Jabatan Geologi dari UKM memberi amaran bahawa mungkin akan berlaku runtuhan susulan dah kawasan tersebut diminta dikosongkan..walaupun perbagai bantuan diberikan antaranya RM 50 000 dari tabung bencana NSTP dan bantuan kerajaaan RM 10 000 bagi setiap ahli keluarga mangsa yang terlibat tapi bagi aku masih x cukup nak merubatkan rasa kehilangan permata mereka..apa yang aku mampu berikan hanya secebis doa agar mereka ditempatkan bersama orang-orang yang beriman di sama amin...


  •  mangsa-mangsa yang terperangkap di dalam runtuhan
  •  ni la rumah anak yatim yang terlibat
  •  antara mangsa yang dijumpai tetapi tidak bernyawa lagi
p/s : salam takziah dari tengku imran akasya dan keluarga..

0 comments:

Post a Comment