Tuesday, May 17, 2011

makna sebenar kata-kata

wahh entry baik punya tajuk..dalam entry ni aku nak citer tentang salah satu budaya orang kite..orang apa? orang utan haha x der la orang melayu ..apakah budayanya? hah..budaya menyindir..pernah try x? memang penipu kalau korang kata x pernah..penipu!! munafik !! wahh aku x marah sajer jer nak amik mood menaip ni hehe..nak tau x? seronok sgt menyindir tau..x caya? meh aku bagi situasi dia..

situasi A : suami balik lambat dari kerja

isteri : ekh, abg baru balik ker? kenapa awal sgt
suami : lar awal sgt ker..xper la abg mmg suker sgt tgk muker awak
isteri : lar..ye ker..saya pown mmg suker sgt abg balik awal mcm ni..memang happy duk umah condo abg beli ni..
suami : hah..paham pown awak yang saya ni mmg syg sgt kat awak...

situasi B : kawan pakai baju x berapa sesuai

siti : amboi minah cantik baju ko..fesyen baru ker..kelas gitu..
minah : lar..ko ni x baca majalah voge ker? kampung giler..
siti : baca gak majalah tu..ko dapat edition yang mana..yang 10 tahun akan dtg ker...
minah : aku amik kat bawah katil mak aku jer...limited edition uolzz..kau ada?

situasi C : bila dapat result exam

abu : ekh cantiknyer result ko...byk number dia..kaler pown cantik merah jer..
ali : lor..ko pown tahukan aku x minat kale biru ni..
abu : wahh byknyer huruf ko dapat..aku dapat a jer semua..
ali : aku ni suker dgn huruf x nak la dapat semua a jer..x menarik nak membaca..kan?

hah..best x menyindir ni? bestkan? so..jowm menyindir..hehe peace.. :)

  • nenek siapa ni??

0 comments:

Post a Comment