Wednesday, July 20, 2011

i miss u olzzzz

Lama giler aku x update blog kesayangan aku ni kan?? semenjak aku kerja ni jarang sangat online..cube teka aku kerja apa? hahaha alhamdulillah dengan berkat muka aku yang ala-ala nickhun ni aku berjaya dapat jadi receptionist hotel..happy sangat kerja kat situ..hari first aku masuk aku skema giler konon-konon baik la kan? haha dah lama terus aku tunjuk belang aku haha baru diorang tahu siapa tengku imran akasya yang sebenarnya..kerja aku senang jer aku senyum dengan guest check in kan then kalau nasib baik dapat tips..best x? hehe aku rasa cukup la dengan kisah hidup aku..ni aku nak bagitau nasihat senior aku kepada aku sebagai seorang anak muda dalam dunia yang penuh dugaan ni ( pergh ayat cam babun jer)..korang nak tau x apa makna duit yang sebenarnya? nak x? nak x? hoi jawab lah! hehe meh la aku citer..

ni la makna duit yang sebenar...

D     - doa
U  -  usaha
I  -  ikhtiar
T - tawakal

hah paham x? meh aku uraikan satu persatu ea? firstly, doa..setiap benda kita akan mulakan dgn doakan? then usaha..dah doa kene la usaha tul x? even Rasulullullah S.A.W pernah bersabda sesungguhnya orang yang hanya tahu berdoa tetapi tidak berusaha bodoh namanya dan orang yang hanaya berusaha tanpa doa sombong namanya oleh itu doa + usaha = kejayaan..then seterusnya ikhtiar..kita bila dah berusaha mesti akan ikhtiar untuk dapat lebih dari yang kita ada betul x? dan lastly...dah puas beusaha..kita tawakal jer...biar tuhan yang tentukan segalanya..kalau ikowt nasihat ni mesti kita mampu berjaya..so lu pikirla sendiri..wink2x :)


kalau dapat duit macam ni okay x?

0 comments:

Post a Comment